Després d’haver visitat algunes webs
sobre aquesta eina i també d’haver consultat la lectura “La pizarra digital en el aula de clase” de Pere Marqués, començaré
introduint el concepte de pissarra digital.
(Imatge Creative
Commons).
La pissarra digital és un dispositiu consistent en un ordinador connectat a un vídeo-projector
que projecta la imatge en una pantalla i mitjançant el qual es treballa de
manera tàctil i a través de l’ordinador realitzant anotacions, afegint imatges
i modificant-les, i moltes altres
possibilitats.
En paraules de Pere Marquès: “Posiblemente
el mejor instrumento que tenemos hoy en día para apoyar la renovación pedagógica en
las aulas”.
Segons el mateix autor,
aquesta eina ens permet projectar i comentar a classe qualsevol document o
treball realitzat pel mestre o els nens, i constitueix una finestra que permet
que els recursos educatius entrin a l’aula. El seu ús és molt senzill, ja que
només és necessari saber escriure amb l’ordinador i navegar per Internet.
Aquesta eina es permetrà
realitzar activitats de recerca per Internet com per exemple cercar un text en
llengua anglesa i entre tots realitzar comentaris, cercar les paraules que no
coneixem, fer un mapa conceptual amb les idees més importants, etc.
En el cas del medi natural,
ens trobem amb una eina brutal per tal de poder cercar qualsevol informació
sobre animals i plantes i presentar-la als nens. També es poden realitzar
activitats oferides a Internet o creades pel mestre o els nens.
També podrem realitzar
activitats individuals, en petit grup o en gran grup permetent el treball
col·laboratiu i l’aprenentatge compartit. També podríem treballar en línea amb
altres escoles compartint experiències i
aprenentatges.
El mestre també podria
utilitzar-la per corregir els exercicis en gran grup i per a que els nens
poguessin mostrar els seus treballs a tota la classe.
Penso que és una molt bona
eina per a les nostres aules per les seves possibilitats, però hem de tenir en
compte, que com a docents, no hem d’utilitzar-la només per a seguir fent la
mateixa feina que es podia fer amb altres materials, sinó que haurem d’intentar
emprar-la aprofitant al màxim les seves característiques. I per suposat, hem de
permetre als nostres alumnes utilitzar-la.
Nosaltres com a docents de
la nova era digital, haurem d’investigar i aprofundir en les possibilitats
d’aquesta eina per tal d’aconseguir fer un ús significatiu per als nostres
alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada