Per a
reflexionar:
És suficient el que diu la normativa?
Realment s'està aplicant a l'escola?
En la L.O.E
es fan diverses referències a les TIC, començant al preàmbul referint-se a la
preparació dels nens a la nova societat en la que viuen i que els sistemes
d’educació han de desenvolupar les aptituds per a la societat del coneixement
garantint l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació. Al títol
també es parla de fomentar una primera aproximació a les TIC. Els articles 14 i
19 es mencionen les tecnologies de la informació i la comunicació.
En el cas de
la ORDEN ECI/3960/2007 també es fan referències sobre propiciar experiències
d’iniciació en les tecnologies de la informació i comunicació, la importància
d’aquestes com a part de l’entorn i com a afavoridores de la comunicació,
expressió i font d’informació i de diversificació d’aprenentatges.
En aquesta
normativa, s’especifica més l’ús de les TIC fent referència als ordinadors,
perifèrics, reproductors de so e imatge, etc.
Al Decret
67/2008 s’explica que les tecnologies de la informació i la comunicació han de
treballar-se en totes les àrees i matèries.
Al Decret
71/2008 es parla dels reptes del món actual i de la importància d’iniciar als
nens en l’ús de les TIC.
En tots els
casos, la normativa menciona les TIC i destaca la seva importància, però no
especifica com utilitzar-les en el context escolar. Però ben és cert, que la
teoria i la realitat no sempre van de la mà, ja que ens trobem amb pocs
recursos tecnològics i un professorat sense formació. Per tant, l’aplicació
real depèn dels centres i dels recursos econòmics, humans i materials
d’aquestos.
A més a més,
la tecnologia suposa canvis, i aquestos donen inseguretat i por als
professionals, per tant, és molt important la motivació d’aquestos per tal
d’implicar-los en aquest canvi a les escoles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada