diumenge, 21 d’octubre del 2012

Per a reflexionar sobre l'aplicació de les TIC a l'escola


Per a reflexionar:

És suficient el que diu la normativa?

Realment s'està aplicant a l'escola?

En la L.O.E es fan diverses referències a les TIC, començant al preàmbul referint-se a la preparació dels nens a la nova societat en la que viuen i que els sistemes d’educació han de desenvolupar les aptituds per a la societat del coneixement garantint l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació. Al títol també es parla de fomentar una primera aproximació a les TIC. Els articles 14 i 19 es mencionen les tecnologies de la informació i la comunicació.

En el cas de la ORDEN ECI/3960/2007 també es fan referències sobre propiciar experiències d’iniciació en les tecnologies de la informació i comunicació, la importància d’aquestes com a part de l’entorn i com a afavoridores de la comunicació, expressió i font d’informació i de diversificació d’aprenentatges.

En aquesta normativa, s’especifica més l’ús de les TIC fent referència als ordinadors, perifèrics, reproductors de so e imatge, etc.

Al Decret 67/2008 s’explica que les tecnologies de la informació i la comunicació han de treballar-se en totes les àrees i matèries.

Al Decret 71/2008 es parla dels reptes del món actual i de la importància d’iniciar als nens en l’ús de les TIC.

En tots els casos, la normativa menciona les TIC i destaca la seva importància, però no especifica com utilitzar-les en el context escolar. Però ben és cert, que la teoria i la realitat no sempre van de la mà, ja que ens trobem amb pocs recursos tecnològics i un professorat sense formació. Per tant, l’aplicació real depèn dels centres i dels recursos econòmics, humans i materials d’aquestos.

A més a més, la tecnologia suposa canvis, i aquestos donen inseguretat i por als professionals, per tant, és molt important la motivació d’aquestos per tal d’implicar-los en aquest canvi a les escoles.

 



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada